VirtualBox üzerinden sanal xp kurulumu (resimli anlatım)





             Merhaba arkadaşlar bu yazımda Oracle VM VirtualBox üzerinden sanal xp kurulumunu sizlerle paylaşacağım.
             Bir çok kişinin önem vermediği ancak bir o kadar kişininde önemli olarak gördüğü bir konu kurulu işletim sistemi içerisinde farklı bir işletim sistemi kurmak,peki bununla neler yapılabilir diye düşünecek olursak mesela şüphelendiğiniz dosyaları bu sistem içerisinde açarak bilgisayarınıza zarar verici virüslerden kurtulabilirsiniz. örnek vericek olursak bir program indirdiniz ve program virüslü çıktı bilgisayarımıza zarar verdi mecburi olarak format atmak zorunda kaldık. Resimlerimiz belgelerimiz hepsi silindi binbir türlü dert bu programı sanal makinada açmış olsaydık virüs sanal makinaya bulaşacaktı ve ona zarar verecekti bizde tek bir tıklama ile sanal sistemini silip normal kullandığımız işletim sistemine hiçbir zarar gelmeden büyük bir dertten kurtulmuş olurduk.İşte lafı fazla uzatmadan virtualbox üzerinden kurduğumuz işletim sistemleri bizim için faydalı olucaktır.




                    Öncelikle virtualbox programını indirmeniz gerekecek(indirme linki=https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads).İndirdikten sonra Oracle VM
VirtualBox programımıza giriyoruz.
Şimdi sanal makinamızı oluşturmak için ekranın sol kısmında bulunan yeni seçeneğini tıklıyoruz.    
Çıkan ekranda ad kısmına istediğiniz bir isim yazıyoruz.Ben örnek olsun diye örnek12345 yazdım.
Sonra işletim sistemimizin türünü seçiyoruz ve ileriyi tıklıyoruz.

Sanal makinaya kulanılması için ram miktarını seçiyoruz.İleri diyoruz.
Çıkan ekranda şimdi sanal bir sabit disk oluştur diyoruz ve oluştur diyoruz.
VDI (VirtualBox disk kalıbı) seçip ileri diyoruz.
Değişken olarak ayrılanı seçip ileri diyoruz.
Yeni sanal sabit disk dosyasının adını yazıyoruz.Sonra sanal diskin boyutunu seçiyoruz.
Evet şimdi oluşturduğumuz makina sol kısımda örnek12345 olarak gözükmektedir.
Sol üstte ayarlar kısmını tıklıyoruz.
Şimdi çıkan ekranda soldaki taraftan sistemi tıklayıp işlemciye geliyoruz.Burdan işlemci miktarını seçiyoruz ve OK diyoruz.
Bundan sonra sol üstte başlatı tıklıyoruz.
Çıkan ekranda başlangıç diskini seçiyoruz ve BAŞLAT diyoruz.
Başlat dedikten sonra bölebi ekran gelicek ENTER diyoruz.
NTFS dosya sistemi kullanarak biçimlendir diyoruz ve bundan sonra bir süre sistemin kendisini kurmasını bekliyoruz.

Kurulumumuz bu kadar bundan sonrası size kalmış istediğiniz işlemi xp üzerinden yapabilirsiniz.

Share this

Related Posts

First