VirtualBox üzerinden pardus kurulumu (resimli anlatım)



                 Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere Oracle VM VirtualBox sanal makinası üzerinden sizlere pardus işletim sisteminin nasıl kurulduğunu anlatacağım.İndirmemiz gereken pardusu(http://depo.pardus.org.tr/pub/ISO/Kurumsal/pardus_kurumsal_kde_64_kurumsal5.iso) yazdığım linkden indiriyoruz.Şimdi kuruluma başlayabiliriz..


                       Öncelikle VirtualBox sanal makinamızı indirmemiz gerekli ( indirme linki=https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads ).İndirdikten sonra sanal makinamıza giriyoruz.
Girdikten sonra sol üst köşede bulunan yeni işaretini tıklıyoruz.
Yeni işaretini tıkladığımızda bu ekran gelicek burdanda sanal makinamız için bir isim belirliyoruz ben örnek olsun diye sanal pardus yazdım.Alt kısmında sanal makinamızın türünü linux,sürümünü other linux 64 bit seçiyoruz.
Bu kısımda sanal makinamızın ram boyutunu belirliyoruz.İleri diyoruz.
Burda sanal bir sabit disk oluşturu tıklayıp oluşturu tıklıyoruz.
VDI seçeneğini seçip ileri diyoruz.
Burda değişken olarak ayarlıyoruz ileri diyoruz.
Sanal sabit diskin boyutunu seçiyoruz.Ben 8 GB yaptım bu size kalmış sonra oluştur diyoruz.
Sol kısımda oluşturduğumuz sanal makinamız gözüküyor.Şimdi ayarlar kısmına giriyoruz.
Çıkan ekranda sistem kısmına girip anakarttan işaretlenmiş olan disket işaretini kaldırıyoruz.(ben kaldırdığım için işaret gözükmüyor.) ok diyip devam ediyoruz.
Ayarlarda işimiz bitti şimdi sol üstte BAŞLAT kısmını tıklıyoruz.
Burda indirdiğimiz pardusu sağdaki klasöre tıklayıp buluyoruz.Bulduktan sonra başlatı tıklayalım.
Sonrasında bu ekran gelicek ENTER diyerek üsttekini seçiyoruz.
Ve PARDUS umuz açıldı fakat tek bir işlem daha yapıcaz.
Pardus yükle diyoruz ve işlem sırasını takip edip yüklüyoruz.
Kurulumumuz bu kadar HERKESE İYİ GÜNLER.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »