SANAL MAKİNA NEDİR ?






                                                      SANAL MAKİNA NEDİR ?
               

                     Bilgisayar biliminde, Sanal makine programları gerçek bir bilgisayar sistemindeki gibi çalıştıran mekanizmaların yazılım uyarlamasıdır.Sanal Makine, işletim sistemi ile bilgisayar platformu arasında bir sanal ortam yaratır ve bu sanal ortam üzerinde yazılımların çalıştırabilmesine olanak sağlar.Kısacası sanal bilgisayar, kullanmış olduğunuz bilgisayarın içinde yeni bir bilgisayar kurulmasıdır.


Ancak bu bilgisayarın en temel farkı donanımsal değil, tamamen yazılımsal olarak oluşmasıdır. Yani sanal pc uygulaması nı bir yazılım aracılığı ile sanki bilgisayarınıza bir program kuruyormuş gibi kurarsınız.

Bilgisayar kullanıcılarının bir kesimi kullandıkları bilgisayarda çeşitli nedenlerden dolayı birden fazla işletim sistemi kullanmak durumundadır (mesela Windows 98 ile Windows XP, veya Windows ile Linux vs.). Bunun için bilgisayarlarındaki HD'lerini öncelikle fdisk veya Partition Magic gibi bir programla bölerler, sonra oluşturdukları yeni bölümlere işletim sistemlerini yüklerler.

Microsoft Virtual PC, HD'nizi bölmeden, kullandığınız Windows işletim sistemi üzerine 'sanal' işletim sistemleri yüklemenizi sağlar.

Virtual PC kullanarak yükleyeceğiniz işletim sistemi Explorer, Word benzeri diğer Windows uygulamaları gibi bir pencere içersinde görüntülenir (ayrıca tam ekran görüntüleme seçeneği de vardır).
     Bu arada bir bilgi vereyim İlk sanal makine Gerald J. Popek ve Robert P. Goldberg tarafından tanımlanmıştır.



Bize Faydaları Neler Olabilir ?

1-Enerji tasarrufu
2-Yer Tasarrufu
3-Yönetim ve yedekleme kolaylığı
4-Aynı anda farklı işletim sistemi deneyimi( 2 farklı ortamı aynı anda kullanabilme: Sisteminizde yüklü olan diğer işletim sistemlerine geçmek için bilgisayarınızı yeniden başlatmanıza gerek yoktur.)
5-Farklı sistemleri öğrenme ve test etme imkanı sağlar.

kaynak : www.turkhackteam.org
websearcher.blogcu.com

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

2 yorum

yorum
24 Kasım 2016 22:40 delete

Aldığın yerin kaynağı da yazılsa iyi olmaz mı?

Reply
avatar